pOsiTIVe!

Semoga CERIA selalu walopun terpakse..hihihi=p

Thursday, December 30, 2010

Kalau lah aku ade POWER

Ermm…Kalau lah aku ade POWER……

Kalau aku ade power mcm superman..aku bleh tolong org yg kene ragut…terbang..lawan peragut..guna laser kat mater untuk pecahkan tayar motor peragut n tangkap dia..hihihi

Kalau la aku ade power mcm spiderman..bleh aku jd tukang cuci untuk menara petronas or kl tower tu, selamatkan org drpd tempat tinggi..bergayut2..heheh

Kalau aku ade power mcm the hulk…aku akn tolong org angkat batu bata…angkat benda2 besar o berat…hahahah…

Hurmmm..kalo korng ade power ape korng buat????mesti bestkan ???hahaha
Inilah org kata imaginasi…kadang2 melampau…manusia sgt suka bermain dgn imaginasi..
Tidak terbatas…
Bayanglah korng jd mutan ker..
Idup di alam penuh kuasa…magik…keajaiban..waaaaa….
..aper2 la yg korng suka akan jadi depan mata…BayanGkaN…………




HAHAHA…CHUP!sebelum korng lebih2 berimaginasi n berangan-angan  yg merepek
baik aku hentikan!!hihihihi..manusia (termasuk aku) penuh dengan angan2…!!!yg peliknyer n bertambah malang ramai dalam kalangan kter
lupakan imaginasi yg plg penting dlm idup kter..
Imaginasi yg tidak ada penamat, imaginasi yg penuh misteri….huh??nak tau imaginasi ape..????

Imaginasikan tentang kehidupan selepas kter MATI!!!
WHOOOOOOOOOO…cuak..

ape akn terjadi pada kiter selepas mati kalo amalan kter  ciput???
Keadaan kter dlm kubur..keseorangan???
Gelap gelita…ada ular..sempit!!!...hurm..nauzubillah…takut beb…korng x takut ker??

Pas alam barzah..alam akhirat..di padang mahsyar…
Mcm mn keadaan kter??
Adakah dlm keadaan yg baik pada ketika tu???
Dalam keadaan yg huru hara…matahari sejengkal..mcm2 lagi….x takut ker??takut2..

Pernah bayangkan dlm keadaan neraka??..mengerikan..x perlu aku ceritakan..korng bleh baca kat artikel2 ..n AL-QURAN..takut aku…

Inilah yg patut kter slalu imaginasikan (bkn mcm aku ni,asyik merepek jer..teruk btol.huhu)

Kter sepatutnya berangan untuk merebut syurga ALLAH S.W.T…penuh keindahan..keseronokan..kegembiraan yg x terbayang oleh manusia sendiri..

Jadi kter kene piker neraka ..syurga…alam akhirat..hidupan selepas kter mati…bukan pikir or berimaginasikan yg bercorak material or keduniaan jer..
Kalo ramai yg berimaginasikan perkara mcm ni..msti akan kurang masalah kat dunia ni..pasti akan aman..kan2??xder gaduh..huru-hara..tipu2,fitnah2…..btol x??

Tp jgn salah faham!aku x menghalang korng untuk berimaginasi or berangan..asalkan jgn melebihi norma kter sbg manusia n  seorng hamba ALLAH YANG ESA…ok..
Peace!!!

No comments:

Post a Comment