pOsiTIVe!

Semoga CERIA selalu walopun terpakse..hihihi=p

Saturday, December 18, 2010

KENaPa PErLu “CINTA”??

Adakah anda sedang mencari kepastian tentang CINTA?

Adakah CINTA ini diperlukan?

Cacatkah sesorang itu tanpa CINTA?............

WHAOAAAOOO!geli aku bace ayat kat atas..hahhha!

Ape pun…bg aku CINTA itu satu anugerah ke atas manusia..menjadi satu fitrah manusia untuk men- CINTAI, di- CINTAI..kan?kan?kan????!

Tp, kater org CINTA itu subjektif….universal…CINTA boleh wujud pada ape saje yg ader kat bumi ni…CINTA sesame manusia…CINTA pada harta…CINTA pada mcm2 la…

Di sebabkan CINTA sestengh makhluk yg bername manusia ni sanggup berkorban…masa…harta..tenage..semata-mate demi CINTA…x kurang jugak smpai ader yg snggup korban nyawa demi CINTA…

Jika dilihatkan drpd CINTA yg ade pada manusia skrng..lebih bercorak kea rah CINTA dunia!!!!sayang pada harta,kekayaan,wanita2,n mcm2 lagi…x salah men- CINTAI keluarga,pasangan  n pada harta…..

tp kebanyakkan kter lupe …x peduli..x paham..kenapa CINTA pada kesemua itu perlu…bg aku, CINTA pada semua benda2 di atas sebenarnyer semata2 bg ….mewujudkan …melahirkan ….memupuk..CINTA sejati..CINTA yg memungkinkan segala2 nyer……CINTA suci…CINTA abadi..itulah yg dinamakan CINTA ILLAHI..

sedar atau x sedar..kter lupa pandang tinggi langit ..lupa pandang  luasnyer bumi..kiter sebenarnyer di uji dgn CINTA palsu…yg bercorak keduniaan sehingga lupa pada CINTA teragung..CINTA pada PENCIPTA kter..

ape2 pun setiap detik CINTA yg kter lalui…tersembunyi hikmah..percayalah..x sia2 kter semua di uji dgn CINTA selain ILLAHI..
ada yg kecewa….hilang selera makan..ilang mood…emo n ego dtg tiba2…
Menangis……
Merintih sengsara…..
…..inilah ujian pada manusia yg menagih CINTA di dunia yg bersifat sementara..x kekal..x sempurna…maka amatlah rugi….rugi perasaan CINTA yg diberikan ….sgt rugi…

bg manusia yg berpikir..mereka akn sedar bhw CINTA yg sempurna dan yg terbaik adalah CINTA pada ALLAH.S.W.T…letakkan CINTA pada NYA…inilah CINTA yg mmbawa ketenangan..CINTA inilah yg membawa kter semua ke syurga…letakkan CINTA pertama kter pada NYA ..nescaya CINTA makhluk lain akn dtg dgn sendri..tanpa perlu kter menagih atau mencintai..kerna kita akn di CINTAI….

hmmmmmmmmmm..
ape yg aku merepek ni???!ahahha….
 diharap aku ..ko ..n kter sumer sentiasa  berada pada landasan CINTA yg btol…

pEacE!!!

1 comment: